bye bye Asia, see you later aligator - Reisverslag uit Malé, Malediven van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu bye bye Asia, see you later aligator - Reisverslag uit Malé, Malediven van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

bye bye Asia, see you later aligator

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 September 2012 | Malediven, Malé

Inmiddels ben ik een kleine 3 maanden weer in ons kikkerlandje en helemaal geacclimatiseerd.
Omdat ik jullie sinds mijn terugkomst nog niet heb verleid met mooie foto's en een geweldig verhaal van het laatste land dat ik bezocht, wat natuurlijk not done is, dacht ik op deze maandagavond eens rustig de tijd te nemen voor een laatste verslag van mijn mooie reis.
De Malediven, een paradijs op aarde!
Ik kwam 's avonds laat aan op Male, de hoofdstad van alle atollen, en werd ontvangen door twee knullen die me naar het hotel brachten. Helaas kon ik niet meteen naar het resort, want, zo werd mij verteld, is er alleen verkeer mogelijk met de zogeheten "airplanes" die slechts twee keer per dag vliegen.
Dus verbleef ik mijn eerste en kostbare dag in een te duur, saai hotel. Gelukkig was er HBO en heb ik me kostelijk vermaakt met een filmpje, om vervolgens lekker onder de wol te kruipen, want de volgende dag werd ik al om 6 uur 's ochtend gehaald.
De Malediven bestaan uit allemaal atollen, kleine eilanden waarvan ik niet met zekerheid durf te zeggen of ze aangelegd zijn of niet.
Elk atol heeft zn eigen resort en afhankelijk van hoe dit resort eruitziet en wat er te doen is, wordt bepaald hoe jij je vakantie ervaart.
Als je het mij vraagt is er namelijk op elk atol hetzelfde te doen; zonnen, zonnen en nog eens zonnen.
En natuurlijk snorkelen en duiken, waar ik voor kwam.
Met de boot weer naar het vasteland om daar een klein en super gaaf vliegtuig te nemen dat voor ons klaarstond op het water!
Hij start en land op het water en gaat halverwege, zoals de meeste vliegtuigen, de lucht in.
Dit alleen al is fantastisch.
Als je uit het raampje kijkt vlieg je over slechts een gedeelte van de Malediven en zie je eiland na eiland en vraag je je af wat daar te doen is en waar ze jou uit zullen gooien.
Mijn resort was prachtig!!
Ik werd verwelkomd met een cocktail, en tja, dan kan mijn dag al niet meer stuk.
Er waren niet zoveel mensen, dus geen rijen voor het zwembad of handdoeken die 's ochtends al klaarliggen op de strandbedden terwijl er pas 's middags gebruik van wordt gemaakt. Heerlijk, heerlijk!
Het zand was zo wit en zacht als meel en mijn kamer werd wel drie keer per dag schoongemaakt.
Vaak was het bed ook nog mooi opgemaakt en waren de handdoeken verwikkeld in een of ander beest, hard of dergelijk creatie.
Wat dat betreft is het echt een honeymoon plek.
Zelf heb ik niemand ontmoet die pas getrouwd was.
Er waren drie koppels en een hele groep met een homostel. Deze waeren trouwens heel aardig, ze kwamen uit Amerika en eentje had zelfs in Den Haag gewerkt voor een tijdje.
Elke dag was er een buffet met natuurlijk ruim keus en heerlijke toetjes, ik zat dus elke dag strak vol van al dat gesnoep!
Wat heel gaaf was, was dat het restaurant op palen stond en eronder zwommen er super veel vissen.
Hele mooie gekleurde, maar ook "kleine" haaien van 1,5m ( die gelukkig niks deden ).
Die vissen kregen regelmatig te eten van de gasten en 1 keer heb ik ook wat naar beneden gegooid, zoete aardappel die ik niet te eten vond.
De vissen duidelijk wel haha.
Zo ook kwam er een keertje uit de verte een enorme manta ( reuzenrog ) aan gezwommen. Hiervoor hoefde ik niet eens 30m onder water te gaan, het water was zo helder dat je hem van veraf al aan zag komen.
Ik heb zo vaak mogelijk gedoken, alleen de stroming was nogal heftig waardoor het zicht niet altijd even best was.
Alhoewel, normaliter kan het zicht makkelijk 30 m zijn, zeg dat het nu 15m was.
Dat is natuurlijk nog steeds super in vergelijking tot andere plaatsen. Ik denk dat de Malediven wel tot een van de toplocaties behoort als het om duiken gaat.
Omdat ik mijn tweede certificaat had behaald in India mocht ik nu dieper, waardoor we naar een wrak konden.
Dat was super gaaf! Ik had nog nooit een wrak gezien en het was dus erg spectaculair om eromheen en erin te duiken.
Een Duits koppel was er al eens geweest, maar vonden het zo mooi dat ze nogmaals gingen.
Ik heb erg genoten en vond het een goede keus om dit relaxing oord ter afsluiting van mijn mooie reis te doen.
Voor iedereen die nieuwsgierig is naar de Malediven zeg ik; go there you will love it!!
Inmiddels ben ik weer hard aan het werk en druk bezig met de inrichting van mijn nieuwe huisje in Leiden.
Ik hoop dat iedereen veel plezier aan mijn verhalen heeft beleefd en ik wil iedereen bedanken voor de lieve berichten en steun.

  • 11 September 2012 - 10:39

    Carla De Goede:

    Hoi Saskia,

    Wat heerlijk om op deze manier je reis af te sluiten!
    Je voelde je vast een vip!

    Bedankt voor al je verhalen, het was leuk om op deze manier mee te genieten!

    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Malé

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1096
Totaal aantal bezoekers 34207

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: