Bijna Thuis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Bijna Thuis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Bijna Thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 Mei 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Hallo Hier Ben Ik Weer!!

Wat gek dat ik morgen weer thuis ben. Ik heb 7 maanden geen thuis gehad en moest telkens een nieuwe slaapplaats vinden die ik na een aantal dagen dan weer opgaf voor een ander stekkie. Het is heerlijk dat ik de laaste week bij mijn oom Chris en tante Mari-anne een eigen plekje had en niet hoefde te slpeen met mijn 16 kilo rugzak. Eigenlijk 16.4 om precies te zijn, die nu wonderbaarlijk op zijn lichtst is. Mijn moeder en zus kwamen me bezoeken op 15 april in Hanoi, Noord- Vietnam. De eerste dag sliepen we uit tot maar liefst half 1 omdat we allemaal moe waren, mam en wen van de urendurende vlucht ( vertragingen en lang lang wachten ) en ik vanwegen mijn slopende reis van Laos naar Vietnam, waar ik gelukkig net op tijd aankwam omdat ze me halverwege de bus uit wilde zetten!! De bus reed niet verder maar ik had natuurlijk al wel betaald voor de hele rit en ik moest naar Hanoi om mam en wen op te halen. Pas na veel geruzie en zielige verhalen werd er binnen 5 min een busje geregeld. Leuke lui, die Vietnamezen!! Hanoi is een drukke stad, maarer is veel te doen. Zo zijn we naar een aantal musea geweest, je hebt daar de tunnelhuizen, lange smalle gangen van soms wel 20m lang, waar verschillende gezinnen aan wonen, soms zelfs met een winkel onder hun huis. Ook zijn we naar het poppentheater geweest, de band speelt muziek en er wordt een verhaal verteld/gezongen. De poppenspelers staan in het water tot hun knieen achter een gordijn en de poppen dansen als het ware op het water. Het is erg leuk om te zien en erg bekend in Hanoi. Natuurlijk hebben we een heerlijk boottochtje gemaakt over de alom bekende Halong Bay, een erg toeristische attractie maar erg relaxt en een prachtige omgeving. We bleven op de boot slapen, wat ook weer een avontuur was. Helaas was onze "gids" nogal van het opschieten en uiteindelijk werd het zo irritant dat we er met de hele groep grapjes over maakten. Je hoorde namelijk continue dat we moesten opschieten. Waarvoor is nog steeds de vraag! We hebben nog meer boottochtjes gemaakt onder andere in een grot en dat was zo cool!! Er hingen wel wat lichten voor het zicht, maar het was spannend om de ene na de andere grot in te varen, zonder dat je wist waar je heen ging. Ook hebben we prachtige wandeltochten gemaakt door de rijstvelden en naar kleine dorpen waar de mannen en vrouwens soms nog in traditionele klederdracht rondlopen. Ik heb in heel Azie nog geen land gezien die deze tradiotionele kostuums draagt voor zichzelf en niet enkel en alleen voor de toerist. De Vietnamezen kunnen erg aardige zijn, vooral de kinderen zijn heel beleefd en nieuwsgierig, hoewel wel ook veel mensen hebben ontmoet die onaardig zijn en je echt alleen als lopende geldboom zien en je zelfs in een locale bus nog proberen te bedonderen. Dit is zo verschrikkelijk vermoeiend om telkens te moeten zeggen dat het bedrag anders is omdat we het net bij pietje hebben gevraagd die wel eerlijk is. Na Vietnam vlogen we naar Noord-Thailand, Ciang Mai waar Chris en Mari-anne wonen. Het was een verademing na Vietnam omdat de mensen heel erg eerlijk zijn. Ook het weer was ongeveer 10 graden heter. Even wennen dus. We kwamen aan bij hun huis, wat heel groot, mooi en schoon is. Wen en ik sliepen in een aparte kamer, een paar meter van het huis af en mam had ook haar eigen kamer onder het huis. Ook hier hadden we een druk programma, zozijn we naar een waterval geweest waar we lekker hebben gezwommen, een parasollenfabriek met héle grote en kleinere parasollen, we zijn naar een olifantenkamp geweest waar je kon zien hoe ze gewassen werden. Elke olifant heeft zijn eigen verzorger en dit is zijn bron van inkomsten. D eolifanten worden dus heel goed verzorgd! Wen en ik zijn met een brommertje op pad geweest naar het zwembad en naar de masseur.
We hebben heerlijk gegeten bij speciale plekjes waar geen toerist komt, en lekker geshopt bij lokale markten en de zondagmarkt in de stad. En zo vliegen de dagen om. ik heb het enorm naar mijn zin gehad deze reis en besef me maar al te goed dat ik erg veel geluk heb gehad dat ik deze droom kon waarmaken. Mijn familie en vriendje hebben me hierbij gesteund en dat is heel fijn voor me geweest. Ook met Caroline heb ik de eerste vier maanden verschrikkelijk veel lol gehad! Ik heb mezelf leren kennen ( een beetje athans ) en raad het iedereen aan!
I don't like it, I love it!!



Ter informatie:
Aankomst 5 mei 14.10u
BA 0434- British airways- terminal 5

  • 05 Mei 2010 - 17:09

    Laura:

    Ha lieve Sassie!!
    Goede reis terug gehad??? Ik was nog aan het werk vandaag en heb aan je gedacht maar wist je vluchtnr niet meer, lees je mail nu pas. Zo fijn dat je een fijne tijd hebt gehad! Erg jalours.... We hebben snel contact!
    Leuk om je verhalen live te horen!

    Dikke kus Lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

een reis rond Azië

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

Daar issie dan..... mijn eerste verslag

04 Mei 2010

Bijna Thuis

07 April 2010

tubing

31 Maart 2010

de tijd vliegt om!

24 Februari 2010

Ondertussen....
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 34239

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: