Daar issie dan..... mijn eerste verslag - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Daar issie dan..... mijn eerste verslag - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Daar issie dan..... mijn eerste verslag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

12 Januari 2012 | India, New Delhi

Hallo Lieve Luitjes,

Jawel, tegen verwachtiging in meteen een berichtje vanuit het verre India.
Hier alles prima, de reis is goed verlopen, hoewel ik op een gegeven moment dacht dat we nooit zouden vertrekken.
Reizen is vooral wachten, wachten en nog eens wachten totdat je er een dikke staart van krijgt.
Eerste vlucht naar Londen, opgepropt in een te klein vliegtuig met teveel mensen en vooral.... teveel bagage. De piloot beweerde zelfs dat we daardoor vertraging konden oplopen. Ben ik even blij dat ik die grote backpack maar keurig heb afgegeven.
Hoewel ik een persoonlijk record van maar liefst 16 kilo voor elkaar heb gekregen, hulde hulde.
Naast me een vrouw die kort voor opstijging snel nog even een schietgebedje deed en ik deed in mijn hoofd solidair met haar mee.
De vlucht is prima verlopen, op naar de tweede en ook hier zijn we veilig naar plaats van bestemming gebracht.
Helaas geen oog dicht gedaan, maar wel de nieuwst Xman movie gezien.
En toen was ik er ineens, Delhi.
De metro brengt je van A naar B en werkt prima, alles staat duidelijk aangegeven en je bent er binnen een mum van tijd.
Nu nog op zoek naar het hotel!
Dat verliep wat minder soepel. De buurt waarin ik zit is werkelijk een doolhof.
Okee, mijn richtingsgevoel is nul komma nada, maar werkelijk alles lijkt op elkaar.
Daarnaast ben je druk aan het zoeken of je ook maar een naam kan vinden die in de buurt komt van wat ik in mijn dikke Lonely Planet heb staan en overal om je heen rijd wat, fietsers, scooters, busjes, ezels, koeien... dus je moet oppassen dat je niemand voor de voeten loopt en tegelijk opletten welke kant je verder in het doolhof op gaat.
Oh ja, hier spugen de mensen heel vaak op straat. Bijna altijd en overal.
Ik zag zelfs een man die op een scooter spuugde, bewust of onbewust dat weet ik niet.
Dat is nog eens een andere manier van geweld gebruiken.
Vieze tufjes alom, behalve in de metro want daar geld serieus een spuugverbod.
Samen met nog vele andere verboden, zoals niet filmen/foto's maken, niet eten. Een kant van de bank is alleen bestemd voor vrouwen en de andere kant voor "socially and psycally challanged" people. Oh ja joh?
Dit is geen leugen, maar staat er echt ( mag het helaas niet op de foto zetten:))
Overal hangen kabels los, ik was dus benieuwd hoe lang het zou duren voordat de electriciteit uit zou vallen, nou dat was ongeveer na een klein uurtje. Haha, dat hoort er nu eenmaal bij.
Het verkeer is zoals ik al zei een ramp, nu is het mijn beurt om een schietgebedje te doen, fingers crossed en daar ga je dan.
De straat over in de hoop dat je de overkant vandaag haalt.
Nee hoor, zo klinkt het wel heel erg sneu, maar ze rijden hier in elk geval kris kras door elkaar en je moet zeker niet twijfelen of ineens stil staan, want daar veroorzaak je juist ongelukken mee.
Hoewel ik nu al twee keer hard over ben gerend, want ook al zien ze je oversteken, ze stoppen per defenitie NIET!!
Vandaag ben ik naar het museum van Ghandi geweest.
Super indrukwekkend.
Zijn hele levens verhaal werd beschreven, maar er was ook gebruik gemaakt van mooi lichteffect, schilderijen, gekleurde ruimtes met ontwikkelingen van die tijd, super veel gebruik van moderne beeld/geluidseffecten. Daarnaast was er een heeel grote mooie tuin bij en wat zag ik daar; een man die zijn twee aapjes uitliet aan een lijntje!! Het moet toch niet gekker worden!!
Het weer valt me enigzins tegen, her is wat bij ons een zomerdag in de ochtend is. Je moet nog wel je jasje aan want het kan fris zijn. Hier is dat ook, zeker 's avonds koelt het af, maar dat is niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat je in het noorden tegen de bergen aan zit.
Wat ik tot nog toe kan zeggen over de mensen is dat ze vriendelijk en behulpzaam zijn en erg graag op de grond spuigen.
Luitjes, ik ga zo lekker mijn bedje in.
Het was een lange, maar leuke dag!

  • 12 Januari 2012 - 15:44

    Mama:

    Ha liefie, wat fijn dat je goed aangekomen bent en dat je na wat omwegen toch je hotel hebt gevonden.
    Geniet van de mooie dingen om je heen en voeg af en toe een fotootje bij je verslag zodat wij mee kunnen genieten.
    Nog veel reisplezier en let goed op jezelf.
    dikke kus, pap en mam

  • 12 Januari 2012 - 16:19

    Peter De Goede:

    Hoi Saskia,
    Je zit al weer een heel eind hier vandaan.
    Weer een hele beleving denk ik.
    Ik ben benieuwd hoe je het daar zult vinden, je hebt natuurlijk voldoende vergelijkingsmateriaal van andere landen daar uit de omgeving.
    Ik hoop weer vele verhalen te kunnen lezen.
    Heel veel plezier daar en tot het volgend verhaal.
    Groetjes Peter

  • 12 Januari 2012 - 18:45

    Isabel De Goede:

    Hey sas,
    Leuk om je verhaal te lezen!! Al een hele hoop indrukken in een korte tijd. Ik ben benieuwd naar al je verhalen! Ga er lekker van genieten!
    Liefs,
    Isabel

  • 12 Januari 2012 - 20:05

    Tante Trudel:

    ha lieveke,

    haha, je bent nog maar net weg en zit al weer helemaal in het reisritme. Leuk hoor....niet de gewoonte overnemen he..van spugen...
    veel plezier, xxx

  • 14 Januari 2012 - 07:45

    Carla:

    Hoi Saskia,
    Leuk dat je al zo snel een verhaal hebt geschreven over je eerste belevenissen!
    Hoop dat er nog veel verhalen zullen volgen!!
    Geniet er maar van!!!
    Heel veel groetjes! Carla

  • 22 Januari 2012 - 21:19

    Wen:

    Hey SAS! Alles goed? Leuk om je verhaal te lezen! Hier alles goed. Bij ons geen tufjes maar de streken van pip, ook erg oppassen maar vooral genieten! Zullen We deze week ff skypen?
    Dikke kus vanuit hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

een reis rond Azië

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

Daar issie dan..... mijn eerste verslag

04 Mei 2010

Bijna Thuis

07 April 2010

tubing

31 Maart 2010

de tijd vliegt om!

24 Februari 2010

Ondertussen....
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 34234

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: