Agra, Jaipur, Jodhpur - Reisverslag uit Jodhpur, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Agra, Jaipur, Jodhpur - Reisverslag uit Jodhpur, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Agra, Jaipur, Jodhpur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

24 Januari 2012 | India, Jodhpur

Namaste!

Hier is alles prima, wat een geweldig land is dit! Je kijkt je ogen uit. India is erg chaotich, overal zijn mensen, brommers, fietsen, auto's, riksja's ( taxibusjes ). Fietsen maken plaats voor fietsriksja'a, die plaatsmaken voor autoriksja's, die stoppen voor auto's, die ondergeschikt zijn aan vrachtwagens. Bussen stoppen maar voor 1 ding. Niet voor passagiers, die springen erop als de bus nog rijdt. Het enige wat de bus kan tegenhouden is de koning van de weg, de heer van de jungle en de absolute alfa. De heilige koe.Overal liggen koeien op de meest onhandige plek en je moet goed uitkijken dat je niet in een grote, smeuige vlaai gaat staan ( wat mij natuurlijk weer moet overkomen )Tweeentachtig procent van de Indiers is Hindoe. Hindoes aanbidden koeien, omdat hun favoriete god Krishna koeienherder is en Shiva, de god van vernietiging een stier heeft. Toch worden koeien, of beesten in het algemeen niet echt goed behandeld. Ze overleven door teeten van afval wat in plastic zakken wordt gedumpt. Niet echt bevorderlijk voor hun maag dus. Tot nog toe heb ik al veel gezien. In Delhi ben iknar de grootste moskee geweest van de stad en heb ik een tochtje gemaakt in een fietsriksja met een aantal Italianen die ik in het hotel heb ontmoet. Je hebt een duidelijk oud en nieuw gedeelte. Het oude gedeelte is opgesplitst in allemaal wijkjes, waar ze verschillende spulletjes erkopen. In het ene wijkje kun je alleen maar kraankoppen kopen, in het andere wijkje zie je voornamelijk schroeven en bouten, weer eenwijk waar ze tassen verkopen ( nee, ik ben nog niet verleid.... )snoep, kruiden, thee en noem maar op. Het nieuwe gedeelte kent Adias winkels en ben and Jerry's ijs. Tot nog toen heb ik overal eenMacdonalds gezien, weliswaar alleen maar vegetarische burgers. In Delhi reis je makkelijk met de metro, echt in delke plaats moet je tas door een scan gehaald worden en wordt je gefouilleerd. Uiteraard is er een aparte dames en heren rij. Na Delhi ging ik naar het plaatsje Agra aar de mooie, indrukwekkende Taj Mahal staat. Gelukkig wa het niet al te druk en kon ik van het geweldige uitzicht genieten. In mijn reisgids stond beschreven hoe fantastisch hetis om met zonsondergang te gan. Niet zo heel erg kan ik jullie vertellen, want het was narmate de avond vorderde behoorljk mistig. Gelukkig heb ik mooie foto's overdag kunnen nemen. Het wordt hier trouwens rond 6 u al donker, maar ook in de vaond kun je gerust over straat. |Er is genoeg levendigheid en je hoeft je zeker niet angstig te voelen. Na Agra vervolgede ik mijn reis naar Jaipur waar ik twee Spanse vriendinnen leerde kennen uit Barcelona. Samen hebben we de stad bezocht en zijn we lekker na een lange busrit naar de bioscoop geweest, Don 2 welteverstaan. Heel erg rappig, want er worden flarden engels gesproken tussen het hindi door. Dus je hebt Hindi blablabla.... en dan hoor je ineens Oh really, I don't think so, vervolgt door Hindi blablabla, please pick up the phone etc etc. Je moet erbij zijn! Jaipur heeft een mooi paleis waar Anna, Yaiza en ik hebben rondgewandeld. Daarna kregen we trek en hebben gegeten bij een heel klein restaurantje en heb ik tot nog toe het mest pittige gerecht ondervonden. My God!!!! Nog net geen tranen, mar het scheelde niet veel!! Nu zit ik in Jodhpur en heb het reuze naar mijn zin. Veel backpackers die je hier ontmoet in het fantastisch kleurrijke Yogi Guesthouse. De eerste avond meteen al twee jonges ontmoet die bij de Flying Fox werken, de tokkelbaan. Vanaf twintig meter ga je hangend aan een kabel naar beneden. Sam een engelsman van 21 werkt hier nu zo'n half jaar en blijft het hele jar plus volgend jar. Hij heeft een heel groot mooi huis, betald door zijn werkgever en krijgt goed betaald. Samen met Sam, Amy, Bret, Goody en nog wat gasten zijn we naar de bar geweest, de enige disotheek met een dansvloer en swingende muziek. Veel jongens op de dansvloer in tegenstelling tot Nederland! Het was een leuke avond. Twee dagen geleden heeft Sam een tatoo laten zetten. Ik denk dat ik het maar bij Henna houd..... Jodphur heeft een geweldig mooi fort dat uitkijkt over the blue city, zoals men hethier noemt. Niet gelogen, want alle huizen zijn blauw met wit. Het paleis was niet zo indrukwekkend, dat komt misschien omdat ik nu al zo'n drie paleizen heb gezien. Tijd voor wat anders dus. Gister waren we aan het chillen met eengroepje, maar we verveelde ons. Dus zijn Brett ( Canadees meisje ) en ik samen achterop bij Angkor ( Indische jongen die in Duitsland woont ) op de scooter naar de bios geweest. Hij moest praten als brugman om ons erin te krijgen aangezien de film al begonnen was, maar hetis gelukt!! De weg terug ginmgen we rillend nar huis, want de temperatuur koelt hier in de vaond af . Ook overdag is het niet zo gek warm, misschien 15 graden. Blaffende honden kwamen achter ons aan en we gingen hobbelend over de weg, auto's ontwijkend. Het ws heel grappig! Straks vertrek ik naar Jaisalmar. En dan ga ik langszam richting Bombay. Ik ben benieuwd! Tot de volgende keer en heel erg bedankt voor alle leuke, lieve reacties. Namaste!!

  • 24 Januari 2012 - 09:30

    Carla De Goede:

    He Saskia,
    Bedankt voor je verslag!

    Leuk om te lezen wat je nu allemaal weer beleeft; denk dat je ogen tekort komt!

    Laat je maar weer verrassen in Bombay en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen!

    Heel veel groetjes!! Carla

  • 24 Januari 2012 - 11:29

    Marlous:

    Sas! Wat klinkt het allemaal ontzettend leuk. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.

    Ik houd je blog in de gaten. Heel veel plezier.

    Doeg doeg
    xx Marlous

  • 24 Januari 2012 - 11:47

    Janna:

    Wat leuk weer om te lezen (en te zien) wat je de afgelopen weken hebt beleefd. En je zit er nog maar net! ;) Veel plezier verder op reis!
    x Janna

  • 24 Januari 2012 - 13:13

    Max&Marieke:

    Hai lieve Sas,

    voor ons gevoel nog maar net weg en nu al helemaal thuis in India ;-)! Fijn dat je mensen hebt leren kennen waarmee je op stap kunt. De foto's zijn prachtig, het lijkt een heel mooi, kleurrijk (en chaotisch) land. En al die vega-burgers, echt wat voor mij ;-)!

    Geniet van je tijd, het gaat vast hard genoeg... Wij volgen je vanaf hier!

    xxx M&M

  • 24 Januari 2012 - 17:39

    Isabel De Goede:

    hey sas,

    wat leuk dat je weer een bericht hebt geplaatst en wat een mooie foto's!!!!
    volgens mij heb je het echt super naar je zin!! ik ben benieuwd naar je volgende bericht!

    xx ies

  • 24 Januari 2012 - 21:48

    Trudel:

    hej lieve sassie,

    Wat heerlijk om te lezen dat je al weer zo veel nieuwe mensen hebt ontmoet....
    omi zegt steeds: zij zou dat nooit kunnen. Al dat gereis....wees maar trots dat jij het wel kan en doet!!!!
    prachtig. dikke knuffel van Trudel xxx

  • 25 Januari 2012 - 14:00

    Mama:

    lieve Sassie, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Leuke foto's heb je erbij gedaan, zo kunnen wij ook een beetje meegenieten. Veel plezier in Bombay, ik hoop dat je ook daar leuke mensen zal ontmoeten.
    dikke knuffel van mam

  • 25 Januari 2012 - 19:00

    Wendy:

    Wat een mooie foto's!!! Supergaaf! Het klinkt heel gezellig! Al die bioscoopbezoekjes, ben en jerries en de MAC echt typisch indiaans :-). Dikke kus!!

  • 28 Januari 2012 - 10:28

    Inge:

    Hey lieve Sas,

    goed om te lezen dat het zo naar je zin hebt!
    Geniet nog van al het moois daar.

    -x- Inge

  • 30 Januari 2012 - 15:54

    Laura:

    WoW Sas! Wat een onwijs leuk om te lezen naar je ervaringen en belevingen tot nu toe!
    Geniet er maar lekker van.

    Tot je volgende avontuurlijk verslag :)

    Kus Lau

  • 31 Januari 2012 - 00:54

    Cindy Van Der Fits:

    Hi sas,
    Hoe gaat t? Stomme vraag want zo te lezen heb je t super naar je zin! ;-) leuk om je belevenissen te lezen.
    Heel veel plezier, ben nu al benieuwd naar je volgende verslag.
    X

  • 05 Februari 2012 - 17:18

    Peetje En Trudel:

    wees maar blij dat je daar zit ook al is het niet zo warm!Hier is het nl.berekoud!Brrrrrrr! soms 's nachts wel min 17 graden.Misschien weer tijd voor een elfstedentocht.Nog elf dagen en we gaan lekker naar Thailand.Een ijskouwe knuffel vanuit Leiderdorp van je allerliefste tantetjes xxxx

  • 12 Februari 2012 - 07:45

    De Baarsjes:

    Ha Sassie, wat gezellig om te lezen wat jij allemaal meemaakt, daar in het verre India. Je schrijft leuk! Hopelijk brengt deze reis jou veel mooie ervaringen en herinneringen voor later. Je doet het maar allemaal. Ben trots op je meis! Geniet, lieve groetjes en een hele dikke kus van ons alle vier. Liefs Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jodhpur

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 34223

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: