Namaste vanuit Ahmedabad - Reisverslag uit Ahmedabad, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Namaste vanuit Ahmedabad - Reisverslag uit Ahmedabad, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Namaste vanuit Ahmedabad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

12 Februari 2012 | India, Ahmedabad

Namaste Lieve mensen, grootste fans, landgenoten!

Tis alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geplaatst, maar er is ook zoveel te doen hier.Na Jodhpur ben ik verder getrokken naar het plaatsje Jaisalmer, wat oa bekend is om de kamelen safari's en een of meerdere overnachtingen in de woestijn. De concurrentie tussen verschillende bureau's is moordend, terwijl alle instanties hetzelfde aanbieden namelijk de "niet-toeristische" route, die ze allemaal volgen.
Zelf heb ik een klein tochtje gemaakt op een kameel zonder overnachting, aangezien het snot al uit mijn neus droop door alleen op straat te lopen en de temperatur bijzonder laag is in de nacht. Het was leuk, zonsondergang was prachtig om te zien, maar toch krijg ik altijd een soort van schuldgevoel ten opzichte van dat arme beest die er duidelijk al een aantal ritjes op had zitten en overduidelijk moe was. En dat alleen maar voor mijn lol. Na 4 uur was het beest kapot en gingen we in plaats van " in galop", " hobbeldebobbel strompel strompel" terug naar mijn verblijfplaats. Het was een leuke ervaring, maar om nou drie dagen op zo'n beest te zitten, daar bedank ik vriendelijk voor. Daarnaat had ik van die vier uur zelfs een blaar, jawel je leest het goed, een blaar op mijn achterste, dus ik denk dat ik een goed besluit heb genomen.
Na Jaisalmer stond Udaipur op mijn route. Een heerlijk stadje met een prachtig paleis op het water waar overigens niemand mag komen. Met hoge uitzonering VIP's, maar zelfs dat sporadisch. Prachtig om te zien en geweldig om na alle drukte van de overige plaatsen een heerlijk rustig, doch levendig dorpje te vinden.
Hier heb ik een gezellige groep ontmoet met gemixte nationaliteiten zoals dat vaker voorkomt met reiziger, twee meiden en een knul uit Engeland en een meisje uit Australie Adalaide. We hebben heerlijk gekaart op het terras van een restaurant met het beste uitzicht op het mooie paleis, met de eerste zonnestralen in India.
In Udaipur wassen de mensen zich in de rivier, waar ze tevens ook hun kleding in wassen en wellicht de groete die ze die avond nuttigen. Bundi was mijn volgende bestemming, een nog kleiner plaatsje, maar de mensen waren er wel opdringeriger dan in Udaipur.
Ten minste, iedereen wil graag zijn waren showen en verkopen en sommigen hebben daar uitmuntende trucks voor! In Bundi ben ik naar het paleis geweest wat er verwaarloosd en verlaten bij lag. Ook het fort was een verwilderde jungle waar brokjes muur omheen gebouwd waren.
Een Frans koppel ontmoet waar ik een tijdje mee optrok.
We hadden dezelfde nachtbus vanuit Udaipur en gelukkig werd ik door hen wakker gemaakt 5am, want anders was ik kilometers verderop wakker geworden in een plaats die misschien niet eens op de map staat... Ik was erg blij met mijn wake-up call door Fabien. Na Bundi heb ik een hele lange tocht naar het westen gemaakt om aan te komen in Bhuj. Que opp te vergelijken met Bundi, maar er heerst een heel gemoedelijke sfeer. Hier ben ik dan ook 6 dagen blijven plakken, heerlijk bijkomen van mijn bijna twee daagse busreis en een aantal tripjes buiten Bhuj om gemaakt met Maria en Anthony uit Barcelona. In Bhuj zelf is een oud gebouw wat toebehoorde aan de koning rond 1750. Er is een groot deel verwoest door de aardbeving in 2001, zodat het een beetje lijkt op Villa Volta uit de Efteling. Een spookachtige ruimte vol met rondvliegende duiven die op deuren en spiegels poepen.
Ik moet zeggen dat het wel een mmysterieus gebouw is om te zien en het zou een goede locatie zijn voor een film.
Met Anthony en Maria huurde ik een rikshaw voor een dag die ons naar bijgelegen dorpen bracht waar je goed het verschil kunt zien tussen de verschillende kasten. Elke kast heeft een andere manier van kleden, ander kleurgebruik, andere sieraden. Dat was erg interessant om te zien, sommigen zijn heel kleurrijk zoals je vaak ziet op tv reclames over India, terwijl er ook een paar vrouwen bij liepen die helemaal in het zwart gekleed waren.
Sommigen hebben tatoo's, anderen niet.
En alles heeft weer een eigen betekenis. Zo zag ik een vrouw met een heel grote ring in haar neus die in verbinding stond met een ring in haar oor en tevens was er een klosje van wol op haar voorhoofd gebonden waar die neusring ook weer mee iin verbinding stond.
Een heel gedoe dus. Het zag er niet echt comfortabel uit.
Voor degene die de Millenium films hebben gezien naar de boeken van Stieg Larsson, Maria lijkt sprekend op Lisbeth Salander! Ze heeft ook piercings en aan aantal tatoo's en de mensen hier vinden het volgens mij erg mooi, omdat ze het zelf ook hebben. Nu zit ik in Ahmedabad, een grotere plaats waar vreemd genoeg alles sluit om 9pm, behalve de kledingwinkels. Je wordt er mee doodgegooid, de nieuwste vooral Westerse mode wordt hier enorm nagestreefd. Je zier veel Puma en Adidas winkels en op straat verkoopt men Diesel tassen. Vanochten heb ik een hele leuke wandeltour gedaan door het oude centrum.
Hij begon om 8 uur en duurde twee uur, maar ondertussen heb ik veel gezien.
We wandelden met een groep van 20 personen door kleine, nauwe straten. De mensen ontwaakten en je komt op plekken die je zelf nooit zou vinden.
Hierna ga ik naar Mumbai, de grootste stad van India die tevens bekend staat om de Bollywood dans! Ik ben benieuwd!
Bedankt voor alle leuke, lieve recties, het doet me goed!!

Veel liefs, Saskia

  • 12 Februari 2012 - 14:20

    Peter De Goede:

    Hoi Saskia,

    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    En ik maak eruit op dat je het goed naar je zin hebt.
    Nog veel plezier en reisgenot.
    Ik lees het weer in je volgend verslag.
    Groetjes peter

  • 12 Februari 2012 - 22:23

    Trudel:

    Hi lieve Sas,
    Heb je toch bijna hier de Elfstedentocht gemist...maar zo'n tocht op je kamelenbeest is toch ook een hele ervaring.
    Prachtig om te lezen wat je allemaal weer gezien hebt.
    ga je nog dansen zo hier of daar??
    dikke kus, trudy

  • 13 Februari 2012 - 12:28

    Max&Marieke:

    Hai Sas!

    Leuk om weer een update te lezen van je avonturen :-)! Je leven daar klinkt heerlijk (ondanks die blaar dan...). Fijn dat je zoveel verschillende mensen ontmoet met wie je kunt optrekken en uitstapjes kan maken. Is toch leuker dan alleen!

    Hier gaat alles goed! De dooi heeft zijn intrede gemaakt, dus de schaats-periode lijkt voorbij te zijn. Geniet van je mooie uitstapjes!

    Liefs xxx

  • 14 Februari 2012 - 07:48

    Isabel:

    hey sas,
    wat een verhaal weer! het klinkt allemaal heel spannend en natuurlijk heeeeeel anders!
    hoe is het eten daar eigenlijk? heb je geen last van je buik gekregen?! het is toch aardig kruidig daar, of niet?
    xx ies

  • 16 Februari 2012 - 10:18

    Carla De Goede:

    Hoi Saskia,
    Je houdt ons goed op de hoogte zeg!
    Leuk om alles weer te lezen; op die manier kunnen wij ook een beetje meegenieten!
    Mumbai zal ook wel bijzonder zijn; veel plezier en we wachten weer op je volgende berichten (en foto's!)
    Groetjes Carla

  • 27 Februari 2012 - 20:36

    De Baarsjes:

    Ha Sassie, gezellig hoor. Alec & Elise hebben jouw kaart wel 3x gelezen. Ze zullen het ook super stoer vinden dat je echt op een kameel hebt gereden. En een blaar op die plek.....(haha). Hobbel-de-hop! Fijn dat je zo veel mensen ontmoet. Een dikke kus uit Nederland. Voorzichtig! Tot het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Ahmedabad

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 34227

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: