Trrrrekking - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Trrrrekking - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Trrrrekking

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Mei 2012 | Nepal, Pokhara

Ik ben weer terug in de bewoonde wered na een twee weekse trekking door de prachtige bergen van Nepal. Op een reisforum had ik een berichtje gepaatst en Isabel uit Amsterdam reageerde daarop. Samen hebben we het populaire Anapurna gebied bewandeld, zij met een porter die haar tas droeg en ik met mijn tasje op mijn eigen rug. Het begin was wel pittig, omdat het erg heet was en alle dikke vesten, handschoenen en jas nog in je tas zitten, maar naarmate het kouder wordt, wordt ja tas ook leger. Het uitzicht is prachtig!! En het is geweldig om langs ale verschillende bergvolken te wandelen. Soms sta je versteld hoe klein een dorpje is en hoe weinig de mensen hebben. Het is een compeet andere wereld. Ik dacht dat de Indiers erg aardig en behulpzaam waren, maar vergeeken met de Nepalesen zijn ze brutaal. Wat een aardige mensen leven hier! Nu zit ik in Pokhara, de op een na grootste stad van Nepal en op dit mioment zijn er stakingen van twee etnische groepen. Ze behoren tot de hoogste kaste, maar willen meer macht. Er rijden vandaag en gister geen bussen en de meeste winkes zijn dicht of de luiken zijn half open. Dus zefs in de bewoonde wereld is het nu rustig...... Vandaag is dus een relax dag, dat heb ik wel verdiend!

  • 11 Mei 2012 - 08:50

    Neef Ray:

    Hey NIchtje,

    als ik dat zo lees heb je zeker even een rustige dag verdiend! JE blijft maar genieten daar he! Drink je 25 mei wel even een cocktail ergens ? Want dan moet je toch een beetje vieren dat Ik en Jennifer gaan trouwen he! :-)

    Datje dat moet missen haha! Nou geniet van je reis, en als je terug bent, moeten we maar weer gauw afspreken!

    Dikke kus Neef Ray

  • 11 Mei 2012 - 09:04

    Carla De Goede:

    Hoi Saskia,

    Wat leuk dat je twee weken een trekking hebt gedaan, dat is tenminste de moeite!
    Wat zal dat mooi/gaaf geweest zijn.
    En ook leuk dat 'Isabel' er bij was, al was het dan een andere....

    Geniet maar lekker van je relaxdag en nog heel veel plezier de komende weken!!

    Groetjes van Carla

  • 11 Mei 2012 - 10:53

    Peter De Goede:

    Hoi Saskia,
    Dat zal wel een heel aparte ervaring zijn om door rond te trekken.
    Waarschijnlijk niet met andere plaatsen te vergelijken.
    Nog veel plezier daar.

    Groetjes Peter

  • 11 Mei 2012 - 13:46

    Mari-Anne:

    He Sassie, ik dacht dat ik avonturen meemaakte in Thailand, maar jij spant de kroon ! Genieten hoor meissie, want je weet nooit wanneer het weer kan. Ben wel een beetje jaloers op je. Nepal staat ook op mijn verlanglijstje. Ik heb zoveel mooie dingen er over gehoord. Enne trekking of hiken is ook een van mijn favoriete hobby's geworden. Eind juli maak ik ook weer een hike op de hoogste berg van Thailand, Doi Inthanon, maar dat is niet te vergelijken met de bergen van Nepal. Ik blijf daar dan 2 nachten in een tentje, met vriendje en 2 honden. Naar de mooie sterrennachten kijken. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag. Ik geniet van je verhalen.
    Liefs en dikke knuffel

  • 12 Mei 2012 - 08:56

    Isabel De Goede:

    Hai Sas,
    Wauw, dat klinkt allemaal erg spannend!!! En je hebt zelfs in de sneeuw gelopen zie ik!!! Was het niet erg koud met overnachten?!!
    Wel een overgang van waar je nog een paar weken geleden was.
    Geniet ervan!!
    xx Isabel

  • 12 Mei 2012 - 09:42

    Inge:

    Hey lieve Sas,

    wat fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar en wat een mooie foto's, geweldige uitzichten inderdaad!

    Geniet nog lekker. Wat gaat de tijd toch snel, over 4 weken kom je alweer terug. Ben je al aan het aftellen? Ik wel in ieder geval ;-).

    -x-

  • 14 Mei 2012 - 07:26

    Marlous:

    Ha meis,

    Klinkt goed Nepal! Wat een ervaring zeg. Mooie foto's heb je ook gemaakt.
    Geniet van de laatste weken.

    xx Marlous

  • 22 Mei 2012 - 14:27

    Max&Marieke:

    Hai Sas!
    Wat een prachtige foto's en wat ben je toch een bikkel dat je met tas en al helemaal naar boven (en weer terug) bent gelopen! Het uitzicht is op de foto's al mooi, dus in het echt zal het helemaal wel indrukwekkend zijn geweest :-).
    Overigens hebben wij ons hier ook sportief gedragen: Wen, Jel, je vader en ik (Marieke) hebben zondag allemaal de halve marathon uitgelopen!

    Geniet van je laatste weekjes, we kunnen niet wachten tot we met elkaar weer een avondje Scheveningen kunnen doen ;-)...
    Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 34233

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: