Ooooommmmm - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Ooooommmmm - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Ooooommmmm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

21 April 2012 | India, New Delhi

Risikesh is geweldig! Door deze plaats stroomt de heilige rivier de Ganges en het is hier een walhalla voor yoga liefhebbers. Ik ben hier nu vijf dagen, maar wil eigenlijk nog nie weg. Het hotel waar ik verblijf staat tegenover de tempel van de apengod; Hanuman en ik heb een heerlijk terras dat uitkijkt op de levendige straat. Mensen spotten en koekeloeren is dus mijn dagelijkse bezigheid hier. 's Morgends een lekker fruitje op mijn balkon voordat ook ik me waag aan een yogales. Deze kreeg ik van Shakti, een Amerikaanse vrouw. Het was erg leuk. Na anderhalf uur plakte ze er nog wat meditatie achter. Dit had ik nog nooit gedaan, maar het viel me mee. Ze vertelde een verhaal en alles wat wij moesten doen was ommige klanken herhalen. De "Om" ookwel "Aum" staat voor zo'n beetje alles dat levendig is en geluk brengt. Dit kom je hier zo vaak tegen, bedrukt op tassen, sleutelhangers of galmend in de straten van de cd verkopers. Ook ik moest de "Om" chanten ( nazeggen ). De volgende dag ben ik weer gegaan en het bleek dat dit haar laatste les was omdat ze naar Dharamsala ging. Het was erg relax en fijn om na zo'n lange tijd weer een beetje actief te zijn. De tempels die hier staan lijken wel trouwtaarten, laagje voor laagje opgebouwd en in roze kleur. Bovenaan heb je een prachtig uitzicht over de heilige rivier. Elke avond is er een ceremonie in de tempel twee kilometer verderop waarbij mensen zingen en offers in het water gooien, zodat er allemaal lichtjes op de Ganges drijven. Dit zag ik al eerder in varanasi. Het is een mooi gezicht. Bij deze ceremonie ontmoette ik Rat uit Engeland. Het bleek dat haar neef was gestorven aan kanker en ze eerder naar huis moest. Gelukkig had ze nog een aantal dagen en de dag erna zijn we samen naar de Ashram geweest waar de Beatles een van hun albums heeft opgenomen. Je kon kiezen tussen; de vlakke weg waar je entree moest betalen aan Baba's die er vervolgens Hashj van kopen of de avontuurlijke klim door het bos. Wij kozen voor het laatste en avontuurlijk was het zeker. Stijl omhoog op Rat's geleende slippers ( de mijne waren gestolen tijdens de ceremonie bij de tempel ) takken en bosjes vasthoudend om niet naar beneden te glijden. Eenmaal aangekomen liepen we door een wat vroeger dorpje was. Stenen huisjes zo klein als dwergenhuisjes met daken die op paaseitjes lijken. Eenmaal aangekomen bij de Beatlesashram viel het tegen. Er was weinig te zien en er hingen inderdaad Baba's rond die zeiden dat we geen foto's mochten maken. Ze waren boos dat we via de verkeerde weg waren gekomen en waarschuwden ons voor olifanten! Olifanten? Geen olifant gezien gelukkig! De dag erna zijn we gaan raften over de Ganges. We stapten in een boot met allemaal Indische jongens, mooi dacht ik, die kunnen wel roeien. Nou mooi niet, het waren echte wattjes! Na twee slagen begonnen ze te kletsen of vroegen ze om een pauze waarin ze thee ( chai ) konden halen. Sat en ik hebben zowat de hele weg geroeid. Hetw as wel gaaf! Op sommige plekken was het water erg wild en ging de boot bijna op zn kop. Na dit avontuur hebben Sat en ik ons gewassen in de rivier. Het schijnt je zonden weg te nemen. Het water was heel, heel erg koud, zelfs als je er een tijdje in lag bleef het koud. Vandaag is mijn yogadocent er vandoor, net als Sat die haar vlucht haalt om bij haar familie te zijn. Vanochtend besloot ik naar een andere yogastudio te gaan en vroeg om een beginnersles. Nou pittig was het! Ik moest mijn lichaam in rare bochten wringen en na een tijdje vond ik het frustrerend dat hij hiermee door bleef gaan. En dat terwijl ik jaren heb getraind en niet eens zo stijf ben als weet ik wie. Op naar de massage salon, haha. Straks vertrek ik richting Nepal waar ik een paar keer van bus moet veranderen. Zelf al ben ik bij de grens dan duurt het alsnog 16u voordat ik in Kathmandu arriveer. Be prepared!!! Tot het volgende verslag.

  • 21 April 2012 - 16:14

    Carla De Goede:

    Hoi Saskia!
    Jeetje, wat een verhalen allemaal weer!

    Het is maar goed dat je alles wat je beleeft op deze manier vastlegt, anders zou je waarschijnlijk meer dan de helft vergeten.

    Ben benieuwd hoe het in Nepal zal zijn; ook heel bijzonder lijkt me.
    Geniet er de komende 47(!)dagen nog maar van!!

    Veel groetjes!! Carla

  • 23 April 2012 - 09:50

    Mari-Anne:

    Hoi Sas,
    fijn dat ik de reisverslagen nu ook ontvang. Veel sterkte met de reis naar Nepal. Ik verwacht dat je het daar prachtig zal vinden. Ik hoor van veel mensen dat het er zo mooi is en wellicht heel anders dan je ervaringen in India. Veel liefs, Mari-Anne

  • 10 Mei 2012 - 20:30

    Wendy:

    hey sassie!! hoe was je trekking?? ik ben benieuwd!!! xx wen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 34224

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: