Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Mumbai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Maart 2012 | India, Bombay

Eindelijk weer een berichtje vanuit het warme India!
Inmiddels ben ik richting het Zuiden vertrokken en dat is maar goed ook, aangezien de temperatuur erg hoog op kan lopen.
Aanvankelijk wilde ik eerst het Noorden van India bekijken, maar ik ben erg blij dat ik mijn plannen heb omgegooid, want ik hoor nu dat ze sommige stranden en de bijbehorende retaurants, winkels en hotels vanaf april sluiten, vanwege de hitte en het begin van het regenseizoen.
Mumbai is een te gekke stad! Ik had eigenlijk verwacht dat het een en al shoppingmalls zouden zijn, net zoasl in Singapore. En tuurlijk, de grootste merken zijn hier te vinden, maar tocj blijft het India. De koeien lopen door alle drukte van het verkeer en de winkels sluiten rond 9pm. Het is heerlijk om rond te lopen en te genieten van de mooie architectuur die er in de stad veel te zien is. Ik ben helemaal geen kenner wat dat betreft, maar ik weet wel wat ik mooi vind of niet en geloof me, er zijn een boel mooie gebouwen te vinden in Mumbai. Vooral statige gebouwen met veel ronde bogen, zoals het treinstation als je aankomt in het bruisende centrum. Het hotel waar ik verbleef was op loopafstand en makkelijk vindbaar. In Mumbai rijden er geen rikshaws, alleen taxi's , zoals bij ons. En bussen natuurlijk. Het was dus wel prettig om zo dichtbij te zitten. Mijn hotel was niet een van de beste, zo moest zelfs ik bukken als ik door de gangen liep en mijn kamer was niet groter dan een douchecabine op zn kant, maar he; we zijn in Mumbai en hebben het leuk!! Ik ben door de sloppenwijken van de film : slumdog miljonaire" geweest en het was een doolhof waar je doorheen liep.
Het verbaasde me dat het een goed onderhouden gemeenschap is die door de overheid gesponsord wordt.
De mensen die daar leven zijn dus helemaal niet zo arm als de mensen die je ziet bedelen op straat met kapotte kleren en vies haar.
Nee, elk huis was gebouwd van sement, had een voordeur en in elk huis zag je een tv staan! Bovendien heeft iedereen een telefoon en natuurlijk electriciteit ( anders heb je niet zoveel aan een tv ). Dat is bizar!
Ik liep dus eigenlijk door een rijke sloppenwijk.
Mumbai staat bekend om zijn Bollywood films waarin wordt gezongen en gedanst en de mensen zijn hier vooral erg fan van.
's Avonds is er een gigantische markt waar elke buur hetzelfde verkoopt, maar het is erg gezellig om er overheen te struinen.
Vlakbij de haven staat de gate, een grote arc en daarnaast staat het duurste hotel van Mumbai.
Heel fijn om naar te kijken, voordat ik weer terug moet naar mijn dwerghutje.
Bedankt voor alle leuke recties en tot het volgende verslag!!

  • 01 Maart 2012 - 20:19

    Trudel:

    Hi lieve Sas,

    dank je voor je nieuwe verslag. Dus je gaat nu nog even lekker genieten van de zon.
    Oma, Petra en Mari-anne komen morgenochtend (2 maart) weer thuis. Reizende familie hoor!!
    geniet er maar weer van en tot horens.
    xxxx

  • 02 Maart 2012 - 06:55

    Peter De Goede:

    Hoi Saskia,
    leuk om weer een verslag van je te lezen.
    Het is echt een andere wereld.
    Veel plezeir en kijkgenot, dan kunnen wij er lezend van meegenieten.
    Groetjes Peter

  • 02 Maart 2012 - 08:33

    Carla De Goede:

    Bedankt voor je verhaal!
    Gaaf hoor wat je allemaal ziet; denk dat je af en toe ogen tekort komt!

    Hoe smaakt het eten daar? Lekker?

    Heel veel plezier verder!
    Wij volgen je op de voet!

    Groetjes Carla

  • 06 Maart 2012 - 14:55

    Sebastiaan:

    Hoi Sas,

    Grappig dat je in Mumbai zit. De riskja's en toek-toeks zijn er wel hoor, maar dan alleen aan de andere kant van de brug die het oude deel (waar jij zat met de Taj Mahal en treinstation) van het nieuwe deel scheiden. Ik heb in het 'nieuwe' deel gezeten in 2006. Het nieuwe deel is naar wat ik gezien heb ook een stukje viezer dan het oude deel van de stad. In de oude stad zie je ook nog de britse invloed.

    Veel plezier nog in India!!

    Groet,
    Seb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 34243

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: