Heerlijk zonnebaden - Reisverslag uit Goa, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Heerlijk zonnebaden - Reisverslag uit Goa, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Heerlijk zonnebaden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 Maart 2012 | India, Goa

Op dit moment ben ik al twee weken lekker lui aan het zonnebaden en heel hard aan mijn teint aan het werken.
Gruwelijk jaloers op alle super bruine mensen die hier rondlopen, maar dan ook de gehele dag niks doen.
Ik heb dit een tijdje volgehouden, maar ben nu toch weer op zoek naar avontuur en vooral cultuur.
Ik zit in een heerlijk huisje in het kleine dorpje Vagator.
Hoewel India niet het schoonste land is wat ik kan bedenken is het wonderbaarlijk dat het strand daarentegen wel shoon is. Okee, het water is troebel en zanderig, net als in Nederland, maar er zijn geen olievlekken op het water en en drijft ook geen troep in.
Het begint nui behoorlijk warm te worden, overdag zeker 32/35 graden en 's avonds misschie iets van rond de 25.
Er komen hier veel hippies die er niet uit zien! Oh oh, wat zien ze er gek uit. Kleding, haar en tattoos zijn hier uitgeproken en je bent eerder uitzondering indien je er als een beschaafd mens uit ziet.
Wel lachen hoor, ik kan mijn dag vullen met mensen kijken.
Ik maak vanuit Vanagtor dagtripjes, zo ben ik naar het stadje Panjim geweest dat centraal en aan het water ligt en waar veel bussen vandaan vetrekken en naartoe gaan. Het is een half uurtje van Vagator vandaan. Er zijn veel bezienswaardigheden, die niet allemaal de moeite waard zijn om te bekijken. Dan lees ik in mijn gids dat er een geweldig gebouw in het centrum te vinden is, met ernaast een nog mooier standbeeld. Dus dan loop je, en loop je, totdat je voorbij het geweldige gebouw en nog mooiere standbeeld bent en je vraagt de weg. Als iemand dan wijst op het krot aan de overkant met een stukkie steen ernaast, bedenk je maar dat je alle tijd van de wereld hebt en het niks geeft dat je er al een klein uurtje over hebt gedaan om het uberhaupt te vinden. Nu weet je in elk geval dat het niks is.... Tja. De markt daarentegen was wel heel leuk, veel groente en fruit en kleine standjes met vooral veel kinderkleding en sieraden. Ook de witte kerk was mooi om te zien.
Oud Goa barst van de kerken, die je overigens in India weinig tegenkomt, aangezien 80% hindu is of het budhisme vereerd. Oud Goa was zeker de moeite waard om te bezichtigen.
Ik ging er vroeg in de ochtend naartoe, jawel ik had mijn wekker maar liefst 5u in de morgen gezet ( vraag me niet hoe laat ik daadwerkelijk opstond ) en zat om 7u in de bus. Heerlijk met mijn muziekje uit het raam staren naar alles wat voorbij komt. Oud Goa heeft ontzettend veel kerken waarin volop wordt gebeden. Er zijn geen aparte dienste, maar je komt binnen, bid en verlaat de kerk weer wanneer het tijd is.
Mapusa is ook een iets grotere stad en staat vooral bekend om zijn " vrijdagmarkt " die tegenwoordig ( sinds 20 jaar ertelde een man me ) elke dag is. Ik dacht dat ik een up to date boek had? Nou ja, in elk geval kun je het niet missen! Hier lagen de vissenkoppen en kippenpoten uitgestald op de tafels met eromheen een zwerm vliegen. Neus dicht en snel doorlopen dus.
Wel grappis om te zien dat wij alles koel bewaren, het liefst met een plakker van de datum erop en als het over datum is gooien we het in de prullenbak.
Hier wordt het net zo lang uitgestald totdat het verkocht wordt, zoniet vandaag, dan toch morgen?! Chanti chanti, rustig aan is het motto van de Indiers.
Anjuna is ook een hele leuke plaats, iets toeristischer met meer winkels, barretjes etc dan waar ik zit.
De grote overdekte woensdag markt is geweldig!
Deze is trouwens wel alleen op woensdag!
Een walhalla voor shop a holics!
Je moet hier wel hard afdingen, want omdat er zoveel toeristen op afkomen zijn de prijzen daar ook naar.
De Indiers weten hoe ze moeten verkopen. Heerlijk struinen over de markt en kijken wat er allemaal te koop is.
Nou, dat is makkelijk te zien, want iedereen verkoopt ongeveer dezelfde spullen. Wel heb je verschillende gangen met verschillende waar. Hier verkopen ze alleen maar cd's, daar verkopen ze alleen maar kleding etc.
Morgen ga ik richting zuid Goa waar een film van "the bourne Identity" is opgenomen. Het schijnt er erg mooi te zijn.
Het eten hier is heerlijk, verse vis uit de zee op de grillplaat.
Wel gericht op toeristen, dus je kunt er vanalles krijgen, er is zelfs een grieks restaurant en de domino's heb ik ook al gespot.
Wat scheelt is dat het veel minder ( of niet ) pittig gekruid is.
Mijn maag was een tijdje van slag ( lees meer dan een maand ), dus het is soms wel een verademing dat je ook iets traditioneels kunt eten zonder daarbij een spicebom te krijgen en zonder meteen op de pasta over te moeten.
Even een mededeling:
Ik gebruik mijn Nederlandse tel sinds drie weken niet meer.
Als je dus iets hebt gestuurd en geen antwoord krijgt, komt dat daardoor.
Ik ben bereikbaar op: (0091) 8469773739 of via g_saskia@yahoo.com of natuurlijk via deze site.
Toedeloe maar weer en nogmaals, bedankt voor alle leuke reacties! Het doet me goed!

  • 04 Maart 2012 - 16:13

    Trudel:

    Ha Sassie,

    Wat kan je toch gezellig schrijven.
    Ik zal je snel een gewone mail sturen.
    dikke kus xxx

  • 06 Maart 2012 - 17:42

    Laura:

    Wat vertel je je avonturen heerlijk! Zie je zo struinen over de vele markten met al dat moois en vreemde luchtjes.
    Geniet van het lekkere zonnetje die hier nog maar moeizaam wil schijnen.

    Tot je volgende avontuur!

    Dikke kus Lau en H ;-)

  • 06 Maart 2012 - 18:01

    Isabel:

    hai sas,
    wat een leuk verhaal weer!!!
    moet toch ook wel erg lekker zijn om even te relaxen aan het strand.
    heb je al veel geshopt? al genoeg voor een doos richting Nederland :) of kan je je inhouden?!
    xx ies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 34222

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: