Theeplantages - Reisverslag uit Munnar, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Theeplantages - Reisverslag uit Munnar, India van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Theeplantages

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

26 Maart 2012 | India, Munnar

De tijd vliegt om!
Ik ben inmiddels alweer over de helft van mijn reis heen.
Munnar is, naast Darjeeling, de bekendste plaats in Zuid-India betreft de theeplantages.
Het is erg prachtig! Zo ontzettend mooi groen! Ik kwam aan met de bus die langzaam troeketjoek omhoog de berg op rijdt. Dit uitzicht alleen al is adembenemend. Ik heb een tour gemaakt waarbij je door de theeplantages mocht lopen en kon zien hoe de bladeren geplukt worden. Dit gebeurd uitsluitend door vrouwen. Hoewel Munnar hoog in de bergen ligt, is het er overdag behoorlijk heet en 's avonds behoorlijk koud.
Ook bezochten we een spicegarden, waar kruiden zoals, kaneel, chili, peper te vinden zijn.
De gids liet ons de mooiste uitkijkpunten zien en we hebben zelfs onze voetjes gepeddeld onderaan aan waterval. Omdat het regenseizoen nog niet is begonnen, was het een beetje een zielige waterval. De gids vertelde dat in de tijd van de moensoon ( begin juni ) het hele pad tot aan de weg onder water staat en dat het niet meer toegankelijk is voor toeristen.
Munnar is dan ook in de regentijd zeer slecht te bereiken. Nu al is het manouvreren en proberen buschauffeurs de bus zo te parkeren dat het aankomende verkeer erdoor kan. Toen ik Munnar verliet stonden we in de file. Twee bussen tegenover elkaar op een te smalle weg en achter beiden bussen een rij van hier tot tokio met auto's. Je moet wel de skils hebben om hier te kunnen rijden.
Uiteindelijk, na lang wikken en wegen vervolgden we onze tour, tjoektjoektjoek.
Nu ben ik in Kodaikanal, een prachtig klein dorp in de bergen.
Als ik mijn deur opendoe kijk ik uit op een vallei en een oase van groen, groen en noog eens groen.
Hier zijn de avonden wel wat kouder en de elektriciteit valt vaak uit.
Ook is het zo dat 's ochtends om een bepaalde tijd standaard de elektriciteit wordt uitgedaan, dit wordt opgedragen door de overheid en is waarschijnlijk om geld te besparen. Overal zie je hier kleine winkeltjes met handgemaakt chocolade, smullen dus!! Er zijn veel parken die netjes worden bijgehouden, stoplichten en zelfs vuilnisbakken! Dat is een wonder voor Indiaase begrippen! Ook heb je hier een soort van stoep, een aparte strook die afgezet wordt van de grote weg met een hek. Er rijden hier geen rickshaws, maar er zijn wel taxi's. Echt een heel groot verschil met een grote, vieze, lawaaierige stinkstad.
Vanavond ga ik naar Pondicherry, een plaatsje met Franse invloeden.
De bus vertrekt in de avond en komt 's morgens vroeg aan. Ik hoop maar dat ik een beetje slaap kan vatten.
Tot het volgende verslag!

  • 26 Maart 2012 - 15:46

    Trudel:

    Ha lieve Sas,
    Mooie foto's hoor. Echt wat voor jou al die theetjes...
    xxx

  • 26 Maart 2012 - 17:03

    Carla De Goede:

    Hoi Saskia,

    Mooi hè, de theeplantages!!
    Wij stonden vorig jaar in het noorden van Thailand tussen de theeplukkers, dat vond ik ook zo mooi!!

    Veel plezier op je volgende bestemming!

    Groetjes Carla

  • 29 Maart 2012 - 16:34

    Carla De Goede:

    Hoi,

    Gisteren kregen we een kaart van je, erg leuk!
    Dank je wel!!

  • 03 April 2012 - 11:25

    Max&Marieke:

    Hai Sassie!

    Fijn dat je nog steeds zo aan het genieten bent! De theeplantages doen me aan Afrika denken, indrukwekkend gezicht :-). Ook het elektriciteit-verhaal is trouwens herkenbaar: iedere week op vaste tijden ineens geen stroom meer... We blijven je volgen vanuit hier!!

    xxx

  • 04 April 2012 - 09:49

    Mama:

    Ha mijn lieve Sassie,

    Wat een mooie foto,s !!
    Fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Je ziet er dan ook stralend uit. Blijf maar lekker genieten.

    Dikke knuffel van mam

  • 04 April 2012 - 17:42

    Isabel:

    Lijkt me een geweldige omgeving waar je bent geweest! Wat zien de foto's er mooi uit en wat heb je een leuke excursies gedaan!
    xx ies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Munnar

Incredible India

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

Going to Miami

31 Maart 2014

Tour Du South America

10 September 2012

bye bye Asia, see you later aligator

31 Mei 2012

Rondreis door Sri Lanka

24 Mei 2012

Sri Lanka here I am
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 34231

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: