Aankomst Airlie Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Aankomst Airlie Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Aankomst Airlie Beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

22 Oktober 2009 | Australië, Cairns

Nu ben ik dan eindelijk een beetje geaclamatiseerd! De eerste dagen waren vrij heftig, ik was helaas ziek geworden en hing dus met mijn verjaardag boven het wcpotje!! We kwamen aan om 16.oou lokale tijd en hebben onze spulletjes uitgepakt, waarna we een hapje zijn gaan eten in The Woolshed, the place to obe als het gaat om Cairns! Donderdag lag ik nog steeds op apengapen en gelukkig slaapt mijn reismaatje ook graag uit, dus hebben we de hele dag op bed gelegen! We werden pas om 18.00u wakker! En er was alweer een dag om!! In Cairns hebben ze geen stranden, ten minste ze zijn er wel, maar je kunt er beslist niet op liggen! Daarom is er een lagune aangelegd, een zwembad met palmbomen eromheen! Prima! De dag erna gingen we snorkelen op het great barrier reef, ik had nog nooit gesnorkeld en in het begin vond ik het vreemd en ook een beetje eng! Ik haalde veel te hard adem, maar na een tijdje kreeg ik het toch aardig onder de knie. En kon ik me eindelijk gaan concentreren op het moois er onder mij was! We zwommen zo'n beetje een halve meter van het koraal af en soms had ik het gevoel dat ik mijn buik moest inhouden, armen strak langs mijn lijf en geen hard getrap met die flippers om het koraal maar niet kapot te maken. W ezijn op twee verschillende plekken geweest en bij de tweede plek zagen we toch echt andere vissen zwemmen, ook de stroming was er veel streker. Ik heb roggen gezien, anemonen ( nemo- visjes ), felblauwe zeesterren, gekleurde vissen, papegaaivissen en nog veel meer. Teveel om op te noemen! Ook zijn we twee dagen later naar Cape Tribulation geweest, we begonnen in een bootje op zoek naar krokodillen. Natuurlijk niet gezien, helaas... Daarna zijn we naar een ontzettend mooi national parc geweest, genaamd Daintree! We zagen scherpe haken aan takken, kronkelende boomwortels, cacao-eieren ( die roken we in elk geval ), helaas begon het te regenen en moesten we weg, want een buitje hier betekent dat je tot op je onderbroekje nat bent! We reden door naar Cape Tribulation, een verlaten eiland. Mooi maar niet spectaculair. Dat kwam mede door de regen, maar daarnaast was er ook verder helemaal niets! Een beetje een tegenvaller dus. Na de lunch gingen we naar Mossman Gorge, een parc niet al te groot met enorme stenen. Erg mooi een aanrader! Helaas begon het weer te regenen ( het lijkt nederland wel... ) maar we hadden het daar ook wel gezien. Nu zitten we op Airlie Beach, een badplaats ten zuiden van cairns. Ook hier is een lagune ( iets groter dna in Cairns ) en je hebt d'e uitgaansplekken waar we een kijkje hebben genomen. De Australiers houden van bbq-en! In de aangelegde parken zie je om de haverklap bbqs. Het is gratis deze te gebruiken, de overheid draagt hier zorg bij. Je koopt etenswaar in de supermarkt en kunt tot 21u bbqen. Veel families ,gezinnen, vrienden zie je het hier doen. Vrijdag ( onze eerste dag op stap ) werden we ook uitgenodigd voor een bbq. Na heen en weer getwijfel besloten we een kijkje te nemen, we zaten namelijk bij de lagune en een paar meter verderop stond een bbq. Er waren garnalen en veel kilos makreel en salade en gune ( goedkope wijn in box ) Natuurlijk konden die jongens en meiden het zelf niet allemaal op en daarom hebben we ze mooi een handje geholpen! Heerlijk! Ik heb me ontpopt als een ware garnalen-bbq-er! Heb ik toch nog iets van Leo geleerd. Hier aangekomen in Airlie Beach hebben we een eigen bbq georganiseerd met zn tweetjes! Ook weer garnalen en toast! Met als uitzicht het strand. Je hoort mij niet klagen. Wel is alles hier erg duur. Je kunt weinig op eigen houtje zien en moet dus alle tripjes boeken.
Dat vind ik wel een groot nadeel, maar ach het zij zo!Morgen gaan we naar Whitsunday Island, ook weer snorkelen. Ja wen je snorkel komt hier heel goed van pas. De dag erna huren we een auto om naar een national parc te komen, het cape hilsborough. Het schijnt er mooi te zijn, maar je kunt er niet met de bus komoen helaas. De we moeten het of overslaan of met het autotje gaan. Ze rijden hier aan de linkerkant dus dat wordt wennen! Daarna gaan we een nachtje in de bus doorbrengen en willen we meer naar het zuiden. De bussen rijden hier lekker door. Je hebt genoeg beenruinte en kunt er goed in slapen. Ze draaien er films, alleen niet echt leuke en langs de wegen is er niets, maar dan ook werkelijk niets!! Ja bomen! Veel bomen! Maar je rijdt niet langs dorpjes,het is immer geraden aus! Ik houd jullie op de hoogte als we in het volgende plaatsje zijn! Toedeledoki

  • 22 Oktober 2009 - 09:52

    Tannepan:

    Hee Sas,

    Supervet om je verhalen te lezen en foto's te zien. Ik hoop dat je het blijft volhouden, dan kan ik in gedachten met je meereizen. Geniet ervan!

    Liefs

  • 26 Oktober 2009 - 10:43

    Janna:

    Wat leuk dat je deze blog bijhoudt, zo lijk je toch iets minder ver weg. :)

    Have a good time, sazoe! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

een reis rond Azië

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

Daar issie dan..... mijn eerste verslag

04 Mei 2010

Bijna Thuis

07 April 2010

tubing

31 Maart 2010

de tijd vliegt om!

24 Februari 2010

Ondertussen....
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 34216

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: