whitsunday islands - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu whitsunday islands - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

whitsunday islands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Oktober 2009 | Australië, Hervey Bay

We zijn nu twee nachten in Hervey bay, een goede plaats om naar het ( schijnbaar ) mooie Fraser Island te komen. Dat is dan ook wel het enig wara we hiervoor zijn, want verder sluit zo'n beetje op de supermarkt na alles om 18.oou. Iets wat we helemaal niet gewend zijn. vergeleken met de grote stad Cairns waar alles om 1u des nachts nog volop gaande is! Hier dus niet, lekker rustig. We zitten in een eigenaardig hostel, het is hier heel rustig en er staan veel campers. We hebben daarentegen wel een eigen keukentje, koelkast en een eigen afgesloten slaapkamer ( niet dat we huisgenootjes hebben... ) Maar goed, ondertussen hebben we wel het 'e'en en ander meegemaakt. Zo zijn we naar de Whitsunday Islands geweest, een strand met spierwit zand. Bovendien zacht ook! Het had de kleur en structuur van meel! Een heleboel eilanden bij elkaar, en prachtig stuk voor stuk. Helaas regende het ( alweer ) gelukkig niet al te hard, maar het was geen lekker zwem- weer. We gingen er naar de Whitsunday Islands een bootje, die knoerthard ging. We werden erg nat, maar hadden de grootste lol! Af en toe werden we keihard omhoog geschoten en dat werd vervolgens bijgestaan met een " oeh" en " ah"... We hebben op twee plekken gesnorkeld. Ja snorkelen is iets wat je hier heel goed kunt doen!! We zagen mooie, paars met groen geteinte papegaai- vissen. Zo noem ik ze maar, ik weet ook niet goed hoe ze heten. Ze hadden in elk geval wel een soort van snaveltje. We zagen grijze vissen in een school met gele vinnen, vissen met een witte kop en een zwart- geruit lijfje. Ik dobberde wat onder water en zag dat iemand de vissen voerde. Er kwamen zoveel vissen op af dat je letterlijk niets meer zag en toen uit het niets kwam er een 2.5m grote, dikke blauw-groene, schele vis op me af!! Ik scheet em wel hoor. Hier noemen ze hem de " maori ragg". Hij doet niets, het enige is dat je hem niet mag aanraken. Zijn huid is bedekt met slijm en als je dit aanraakt gaat dit slijm, wat dient als afweer systeem eraf en dan wordt ie heel ziek!! Ik heb hem een tijdje gevolgd, zo'n wonder onder water! Verder hebben we nog twee schildpadden gezien, maar dat was toen we alweer in de boot zaten! Gister zijn we naar Fraser Island gegaan, maar we zaten helaas in het verkeerde gedeelte. Dus we hebben nog maar een tripje geboekt die wel naar demooie plakken gaan. Goedkoop is duurkoop, zo blijkt helaas wel. We hopen dat deze plek net zo mooi zal zijn als Whitsunday Island, maar we zullen het zien!!

• 27 Oktober 2009 - 08:21

Maaike :

Hey Sas,
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Geniet van je 2e trip naar Frasier Island, vooral het meer is echt prachtig, net de zee, maar dan zoetwater.
    Liefs,
    Maaike

• 30 Oktober 2009 - 12:05

Max & Marieke:

Hey lieve Sas,
    wat leuk om vanuit hier je verhalen te kunnen volgen! Vervelend dat je ziek bent geweest, gelukkig dat je je nu weer beter voelt. De foto's zien er echt super uit (nee hoor, we zijn helemaal niet jaloers ;-)...). Het snorkelen bevalt dus wel?
    Hier alles prima, met mij (Marieke) gaat het steeds weer een stukje beter. En we genieten samen van ons heerlijke huisje!
    Geniet nog van je mooie reis, we blijven je volgen!
    Liefs xxx Max & Marieke

• 01 November 2009 - 22:15

Mama:

Hey lieve Sas.Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Leuk om je via de reisverslagen te kunnen volgen.Sas, check ook je mail! Dikke kus mam

• 03 November 2009 - 12:58

Karin :

Sassewoppert!

Ik ben inmiddels weer terug in koud en druilerig NL. En ben nu zeer jaloers op je! Mail je snel.

Kus