Surfers Paradise, Byron Bay- no worries - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Surfers Paradise, Byron Bay- no worries - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise, Byron Bay- no worries

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

07 November 2009 | Australië, Byron Bay

Vanuit Brisbane vertrokken we naar Surfers Paradise, we verbleven in het hostel genaamd Sleeping Inn en werden met hun limo van het huis opgehaald. Het was een afgeragde auto, maar wel grappig om in te zitten. In Brisbane moesten we goed zoeken naar het hostel ( somewhere to stay ), we hadden de lokale bus gepakt, wisten niet waar we eruit moesten, hadden het toen maar gevraagd aan wat "aparte types" en liepen en liepen op zoek naar een betaalbaar hostel. Uiteidelijk stuude een man ons de andere kant op vanwege wapenschoten die gehoord waren, lekker buurt dachten we ( achteraf niks meer van gehoord, gelukkig ), maar zo kwamen we uit bij het hostel waar we op zoek naar waren en waar we ( heel handig ) geen adres van hadden omdat we het via via gehoord hadden. Nu pakten we het anders aan en 1 telefoontje maakte dat we lekker konden blijven waar we met de bus uitgestapt waren en we hoefde ons ook geen zorgen te maken of we het zouden vinden of niet want we werden lekke ropgehaald en gebracht naar de hostel van onze keuze. In een limo nog wel, wat een luxe!! Ook deze stad kent veel dure winkels, zelfs de mango is hier te vinden. We kwamen langs een vreems spookhuis en het zag er heel eng uit met allemaal bloederige poppen als entree. We twijfelden of we hierin zouden gaan, maar hebben het uiteindelijk niet gedaan. We kunnen ons geld trouwens wel beter gebruiken! We hebben lekke rop het strand gelegen op Surfers Paradise, verder is er niet zoveel. Het strand was niet echt bijzonder, ik heb mooiere gezien en ben nu al verwend, haha! el zijn we uit geweest met een georganiseerd avond van het hostel. Dit hostel heeft elke dag iets anders leuks, zo hebben ze een avond onbeperkt pizza eten voor 6 dollar ( is ongeveer 4,20 euro ) vraag me niet wat je er voor krijgt. En zo ook een avondje uit waarbij ze langs meerdere hostels gaan om mensen op te pikken, zo zit je soms wel met 40 man in de bus op weg naar de stad. Het uitgaan is hier heel duur, je betaalt entree en een hoop voor een simpel drankje als een biertje of wijntje, daarom is het natuurlijk leuk als we voor minder geld meekunnen met het hostel. De goon ontbrak natuurlijk niet. Goon is de meest goedkope wij die je hier kunt krijgen, het is te doen, maar er zit van alles in wat er in een normaal glas wijn toch echt niet voorkomt.... We zijn naar verschillende kroegen geweest en hebben veel lol gehad. Tot de ochtend erna... Toen moesten we vroeg op om de bus te halen naar Byron Bay, de plek waar ik nu ben. We blijven hier 3 nachten en dat is ook wel geoneg voor deze plek. Het is hier iets kouder dan in het Noorden en het heeft gister en eergisternacht hard geregend en zelfs geonweerd!! We waren dat dus helemaal niet meer gewend en de jasjes en lange mouwen shirts zijn voor de zekerheid uit de backpack gehaald. Omdat het gister de hele dag regende kon ik mooi mijn dagboekje bijhouden ( de tijd vliegt hier voorbij ), ik heb gelezen en veel films gezien, want dit hostel heeft een aparte tv kamer waar je zelf filmpjes kunt opzetten. Echter niet iedereen heeft dezelfde smaak betreft films, zo heb ik gister naar Dumb& Dumber gekeken... ach moet kunnen voor een keer, ik heb geen 1 keer gelachen.
Byron Bay is een beetje een hipie plaats, er gaan tripjes naar Nimbon, dat is de plek als je een stickie wilt roken. Er zijn hier dus veel langharige rockers te bekennen en de winkels zijn hier een beetje op aangepast qua kleding. Ook gaat iedereen hier meer zijn eigen weg, mensen stellen zich niet voor en we slapen op een kamer met in totaal 16 stapelbedden ( dorm- room ). Het is hier smerig, er zit geen raam in de kamer, overal liggen kleren, er staat eten open en het stinkt. MAAR...... WE HEBBEN HET LEUK ( is ons motto geworden ) Wat me opvalt is, dat je hier oko meer betaalt voor een hostel dan in bijvoorbeeld Cairns, daar kon je voor ongeveer 18 dollar een goede kamer krijgen, hier betaal je minsten 26 dollar en ben je nog goedkoop uit in deze omgeving. Ach verschil moet er zijn. Maandag gaan we naar Sidney waar we 5 dagen zullen verblijven bij een neef van Caroline. De mensen zijn hier in Australie erg aardig, er wordt zelfs in de supermarkt door medewerkers gevraagd hoe het met je gaat en hoe je dag was. Dit is zo anders in Nederland! En dan menen ze het oprecht, niet omdat er iets verkocht moet worden ofzo! Ook zeggen ze vaak " no worries" , wat zoiets betekent als graag gedaan!
No worries it is, mate!

• 10 November 2009 - 11:24

Isabel:

hey sas,
    dat klinkt allemaal weer erg goed!!!
    jammer dat het hostel waar je nu in zit wat minder is... maar ach... je kunt niet alles hebben!!
    kan je je voorstellen dat er al weer bijna 1 maandje op zit??!! Het gaat snel he :) ?! Je zit gelukkig nog lang niet op de helft ;) !!!
    ga vanavond lekker pannenkoeken eten, daar is het wel weer voor!! ;)
    ik blijf meegenieten van alles wat je meemaakt!!!
    kus isabel

• 15 November 2009 - 12:42

Wendy:

HEEY MATE,
    leuk je berichten te lezen! check je email voor een langer bericht! XXX wen

• 24 November 2009 - 21:44

Wen:

hey lieve sas,
    Ik hoorde net van le dat je ziek bent! Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat!!Sterkte meis, Dikke kus, Wen

• 25 November 2009 - 21:54

Yvonne:

Hey Saskia,

Wat een super gave reis, en wat heb je al mooie en bijzondere dingen meegemaakt!
    Sorry, dat ik zo weinig van mezelf heb laten horen, druk geweest met het krijgen van ons 2e dochtertje Sophie.
    Vanaf nu blijf ik je volgen.
    dikke kus Yvon

• 26 November 2009 - 13:10

Raymond:

Niggie!

je vermaakt je prima zo te horen!
    Waar blijft je nieuwe verhaal dan?! Word wel is tijd! haha

Veel plezier nog daaro!
    X je grote neef!