lekker luieren - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu lekker luieren - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

lekker luieren

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 December 2009 | Singapore, Singapore

Ik ben nu in Singapore en het is hier elke dag zo' n 28 graden. Heel vervelend dus!
Het is heel vreemd om kerst te vieren als het zo warm is, maar er hangt genoeg verlichting om in de sfeer te komen. Ik heb nog nooit zoveel versiering gezien, lichtjes, bomen, rendieren, kouzen, sneeuwpoppen en kerstmannen. Ook heb je hier niks te klagen betreft shoppen, er zitten op 1 straat zo'n tien malls naast elkaar en in elke mall zitten 60/70 winkels! Genoeg om rond te kijken dus! Genoeg keus, nu alleen nog wat geld...haha! Met kerst hebben we gezellig gegeten in het hotel waar Carolines moeder en broertje verblijven, een heus kerstmaal! Wat een luxe, zeker vergeleken met de hostels waar we normaal in slapen. Daar zijn vaak bedbuggs, kleine beestjes in je matras die je 's avonds kunnen bijten! Ik heb er gelukkig geen last van, maar Caroline is elke keer de dupe! En het ontbijt is toast met jam en donkere thee! Niet echt om vrolijk van te worden.. Singapore kun je al in een paar dagen zien, maar het is hier heel leuk om met de feestdagen te verblijven. We zijn dan ook lekker aan het luieren,zwemmen, boekjes lezen, heerlijk eten ( krab en sushi ) en cocktails drinken. Wel ben ik al een paar keer naar de sportschool geweest, intervallen gefietst, heerlijk! Ik ga 2 januari namelijk naar Oost- Maleisie ( Maleisisch Borneo ) waar ik wandeltochten wil doen. Die trekkings zijn vaak erg zwaar, soms zelfs met je backpack op je rug. Aangezien ik al heel lang niet meer heb gesport en ook nog eens ziek ben geweest is mijn conditie nul komma nul! Ik vond het wel weer eens tijd om die wat op te krikken, dus ben ik aan het fietsen op de muziek van de backstreet boys ( niet mijn eigen keuze... ) We hangen hier flink de toerist uit, we zijn op zo'n open, grote, hop on, hop off bus geweest die je de mooie plekken van de stad laat zien. Ook heb ik in een bal gezeten die je afschiet in de lucht, een soort omgekeerde bunjee jump, heel eng, maar wel leuk. Het schijnt dat de SIngapore Flyer de grootste van de hele wereld is, dus heb ik uiteraard ook een ritje in het reuzenrad gemaakt. 's Avonds toen de hele stad verlicht was. Ook heb ik een boottochtje gemaakt, je ziet de stad dan weer van een andere kant, hoge gebouwen die soms een vreemde vorm hebben, heel modern. Zo lijkt het nieuwe parlementsgebouw op een ufo. Je hebt op het water een voetbalveld, heel gaaf. Ook liggen er overal grote witte ballen op het water waar je een wens op kan schrijven. Ik zal zo'n bal met allemaal dollar tekens erop, grappig! Ik wil ook wel zo'n bal, moet ik nog even achteraan waar ik die kan krijgen! Met oud & nieuw zullen die waarschijnlijk verlicht worden, dat zal er vast mooi uit zien!
In het nieuwe jaar zit ik dus in Borneo voor 3 weken, daarna vlieg ik naar Zuid- Thailand om te eiland hoppen en mijn duikbrevet te halen en dan ben ik alweer over de helft! De tijd vliegt echt om, is dat bij jullie ook zo?Ik wens iedereen een heel gezond, liefdevol, gelukkig, blij, spontaan, gek, snoeperig en gelukkig nieuw jaar!

  • 30 December 2009 - 08:15

    Je Grote Neef Ray:

    Jij ook alvast een gelukkig nieuwjaar nichtje! En geniet er nog maar lekker goed van daaro!

  • 30 December 2009 - 19:35

    Isabel:

    hey sas,
    een super gaaf oud en nieuw in singapore!!
    je mist wel een hoop sneeuwpret hoor sas!! ;)
    maar ik heb zo'n vermoeden dat je op dit moment voor geen goud met ons ruilt!! groot gelijk!! :)
    liefs ies

  • 31 December 2009 - 09:28

    Peter De Goede:

    Hoi Saskia,

    Wat een leuke verhalen, je geniet er echt van en gaat nog zoveel zien!
    Alvast een prettig uiteinde en een gelukkig en gezond 2010, ja jij bent eerder aan de beurt dan wij!
    Groetjes, veel plezien en tot je volgend verhaal.

  • 31 December 2009 - 10:19

    Wilma:

    Hee Saskia

    Het ga je goed af, als ik dit zo lees en Singapore is een mooie stad dat heb ik gehoord want mijn neef is er met 1 getrouwd.

    Ik ga, van de andere kant van de wereld, jou en je reisgenote een voorspoedig,gezond en een fitaal 2010 wensen.
    En tot de volgende keer maar weer

    Dag hoor Wilma
    (katwijk)

  • 01 Januari 2010 - 15:30

    Wendy:

    HAllo daar! HAPPY 2010 gewenst!!! Ik heb je gister geprobeerd om te bellen, maar is helaas niet gelukt! Ik stuur je morgen even een mailtje! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

een reis rond Azië

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

Daar issie dan..... mijn eerste verslag

04 Mei 2010

Bijna Thuis

07 April 2010

tubing

31 Maart 2010

de tijd vliegt om!

24 Februari 2010

Ondertussen....
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 34237

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: