Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Saskia Zwart - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Saskia

06 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

HAPPY NEW YEAR!! Dat al jullie wensen mogen uitkomen! Ik ben nu in Borneo, alleen. Ik kwam aan in de hoofdstad van Sabah, het Oosten van Borneo. Ik had de plaats iets groter verwacht, maar het rustige heeft oko wel wat. Ik kan in elk geval niet verdwalen haha! De eerste twee dagen de stad verkend. Gister heb ik een berg beklommen, de kota kinabalu van 4095m hoog. Het was niet gemakkelijk, maar echt wel de moeite waard. Ieder koppel had een gids, ik was samen met een oudere man, maar hij liep veel sneller waardoor ik samen met de gids de tocht voortzette. Stijl omhoog klimmen met alleen maar rotsen als ondergrond en gympies aan is een grote uitdaging en toen ik eraan begon dacht ik het niet vol te houden. De eerste dag hebben we 6 km gelopen en hier heb ik 4,5u over gedaan. Niet slecht dacht ik zo. Na deze 6km mochten we uitrusten, hebben we wat gegeten en geslapen. Van dat slapen kwam niets terecht, ant hoewel ik heel moe was, zit het niet in mijn ritme om al te gaan slapen om 19.00u Wat dus betekent dat ik een korte nacht had. We werden wakker gemaakt om 2u in de nacht en na wat gegeten te hebben vertrokken we om 2.30u op naar de top!! We liepen in het donker, maar omdat het volle maan was, hadden we flink wat licht. Ook deze tocht was niet gemakkelijk en ik heb dan ook heel rustig aan gedaan waardoor ik mooi op tijd was voor de zonsopgang!! Ontzettend mooi en zeker de moeite waard!! Ik vroeg me geregeld af wat een mens bezield om midden in de nacht een berg te beklimmen, maar het resultaat was fantastisch!! Het was best koud daarboven, maar gelukkig kon ik handschoenen lenen van een aardige gids! Ik stak boven de wolken uit... De terugtocht ging iets sneller, hoewel ik mijn bovenbenen wel voelde. Vandaag, de dag erna, flinke spierpijn en maar weer uitrusten en de omgeving verkennen. Ook geen slechte optie! Morgen ga ik de orang oetangs bezoeken. Ik ben benieuwd!

  • 06 Januari 2010 - 17:39

    Peter:

    Hoi Saskia,

    Ook voor jou de allerbeste wens voor 2010.
    Wat appart om s'nachts een berg te beklimmen.
    Het zal inderdaad wel een mooi gezicht geweest zijn die zonsopgang.
    Heb je hiervan nog foto's kunnen maken?
    Nog veel plezier op je verdere reis.
    We lezen jou verhalen met veel plezier.

    Groetjes Peter


  • 06 Januari 2010 - 21:21

    Van "oom":

    Lieve sassie,
    ik zit nu bij Trudy, en heb net je verhaal gehoord. Leuk om te horen hoe je het hebt.
    Heel veel kusjes van oma.
    xxx

  • 11 Januari 2010 - 13:30

    Karin:

    Allerliefste Sas, jij ook gelukkig nieuwjaar!!!
    p.s. Whahahahahahaha, ben je er uitgelopen door een bejaarde! Schande!

    Kus

  • 12 Januari 2010 - 12:18

    Max & Marieke:

    Hai lieve Sas!
    Het mag volgens mij eigenlijk niet meer, maar bij deze toch nog: gelukkig nieuwjaar!!
    Borneo klinkt heerlijk... Zeker nu er hier sneeuw ligt en het vriest ;-). We zijn benieuwd naar de orang oetangs!
    Wij zijn net terug van een week Egypte, was ook erg lekker! Het was heerlijk weer, we hebben gesnorkeld, met een quad door de woestijn gescheurd en Luxor gezien. Heel bijzonder allemaal. Inmiddels proberen we weer te wennen aan het "gewone" leventje. Ik, Marieke, ga morgen weer beginnen in Apeldoorn,heel spannend maar ook weer een goede stap. Verder gaat hier alles zn gangetje! Geniet van Borneo en al het natuurschoon en de dieren daar, we blijven je volgen!!
    Dikke kus, Max & Mariek

  • 13 Februari 2010 - 19:11

    Angelique Noordervli:

    Hey saskia, ik wist niet dat je op reis was, wat gaaf joh. Geniet van je reis en laat alles op je afkomen.

    Groetjes je oude buurmeisje Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

een reis rond Azië

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

Daar issie dan..... mijn eerste verslag

04 Mei 2010

Bijna Thuis

07 April 2010

tubing

31 Maart 2010

de tijd vliegt om!

24 Februari 2010

Ondertussen....
Saskia

Ik ga eindelijk mijn langverwachte wereldreis door Australië en Azië maken. Ik houd jullie op de hoogte van alle dingen die ik zie en meemaak!

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 34236

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Tour Du South America

11 Januari 2012 - 07 Juni 2012

Incredible India

12 Oktober 2009 - 05 Mei 2010

een reis rond Azië

Landen bezocht: